De Qualiview Zorgverlener Award 2019 voor huidtherapie is uitgereikt. Tijdens het congres van de Nederlandse Vereniging voor Huidtherapie, dat op zaterdag 2 november plaatsvond, werd bekendgemaakt welke praktijk de hoogste waarderingen kregen van hun klanten. De awards zorgden voor blije én trotse gezichten.

De Qualiview Zorgverlener Awards werden alweer voor de derde keer uitgereikt. Bij de awards draait het om het oordeel van de patiënt over de zorgverlener. De prijs werd uitgereikt door onder Patrick (bestuursvoorzitter NVH).

Bij het tot stand komen van de uitslag was het aantal ingevulde vragenlijsten een belangrijk onderdeel. Verder werden onder andere de beoordelingen op domeinniveau, algemene beoordeling en NPS meegenomen. Daarnaast hebben er diverse controles op opvallendheden plaatsgevonden om de zuiverheid van de onderzoeken te borgen.

Het winnen van een award heeft een waardevolle betekenis. Klantervaring is namelijk één van de onderdelen die tezamen met andere indicatoren de definitie van kwaliteit maakt.

Uitreiking Qualiview Zorgverlener Awards
De award de door de klant ‘Meest gewaardeerde huidtherapiepraktijk’ werd door Galiena Verton van Proderma Huidtherapie in ontvangst genomen.

Reactie Galiena Verton
‘Na twee jaar weer werkzaam in Nederland en dan deze prijs in ontvangst nemen, heel bijzonder. Ik wil vooral iedereen bedanken die mij hierbij heeft geholpen.’

Qualiview Zorgverlener Award
Qualizorg, waar Qualiview onder valt, verzamelt op grote schaal kwaliteitsindicatoren in de Nederlandse gezondheidszorg en bedient 9.500 zorgorganisaties binnen 18 zorgmarkten. Het ervaringsonderzoek wordt gedaan via landelijk gevalideerde meetinstrumenten, met draagvlak van de beroepsverenigingen, zorgverzekeraars en Patiëntenfederatie Nederland.

Wat zorgt voor een hoge waardering en goede klantervaring?
Vakkundigheid en deskundigheid, gecombineerd met duidelijke communicatie over het behandelplan is belangrijk voor de klanten van de zorgverleners. Naast oprechte betrokkenheid en aandacht zorgt vriendelijkheid van de zorgverlener ook voor een hoge waardering en goede klantervaring.